Jojoba Care

 

Jojoba care

Het Belgische familiebedrijf Jojoba Care werd opgericht in 1999 en ontwikkelt en produceert sindsdien verzorgingsproducten op basis van jojoba olie en plantenextracten, wetenschappelijk onderbouwd en met aandacht voor ecologie en fair trade.

Zoals de naam het al verraadt, vormt het hoofdaccent van de producten de jojoba olie. Deze olie wordt bekomen door het persen van de nootachtige vruchten van een woestijnplant, die zijn natuurlijke groeiplaats kent in de Sonora-woestijn, die zich uitstrekt van Zuid-Californië tot Noord-Mexico. Daar gebruikte de lokale indianenbevolking al eeuwenlang jojoba olie om de huid te beschermen tegen de extreme klimaatomstandigheden van de woestijn.

 
jojoba.jpg
 
  • Jojoba olie optimaliseert de barrièrewerking van de huid: het houdt de voorraad van beschermende huidvetten op peil, zonder de vettigheid van een klassieke olieverzorging, en vormt op die manier de beste garantie voor een efficiënte bescherming tegen schadelijke invloeden van buitenaf én voor een perfecte hydratatie van de onderliggende huidlagen.

  • Door zijn elegante bouw dringt jojoba olie ook dieper in de huid dan klassieke oliën, waardoor de actieve werkstoffen die werden toegevoegd aan de producten, dieper in de huid kunnen afgeleverd worden. Deze actieve werkstoffen kunnen bestaan uit maceraten van de toppers uit onze West-Europese traditie: goudsbloem, kamille en wilde peen. Deze worden trouwens voor 100% bij Jojoba Care zelf gekweekt. Ook essentiële oliën zorgen voor toevoeging van specifieke eigenschappen aan de producten.

 
image_32.jpg
“A natural beauty should be preserved like a monument to nature” – Neil Young

Jojoba Care producten bevatten geen bewaarmiddelen. De Jojoba olie is dermate stabiel, dat dit – in combinatie met de juiste, beschermende verpakking – niet nodig is.

Jojoba Care producten bevatten daarenboven geen klassieke parfums. Het zijn de gebruikte plantenextracten die voor 100% de geur van het product bepalen.

Jojoba Care gaat tot slot resoluut voor duurzaamheid en eenvoud, zowel in de samenstelling, de presentatie als de verpakking. Geen luxeverpakkingen, geen dure marketingcampagnes. Wel een product dat doet wat het zegt en dat voor een betaalbare prijs.